Pracownicy narzekają na problemy alergiczne w pracy? Zadbaj o czystość
Wielogodzinna praca za biurkiem tylko z pozoru wydaje się bezpieczna. Nieodpowiednie lub zbyt rzadkie czyszczenie powierzchni użytkowych bywa uciążliwym problemem nie tylko dla przedsiębiorcy, ale i wszystkich pracowników. Alergie zdarzają się wtedy znacznie częściej.
Alergie = brud w miejscu pracy
Problem 1: niewłaściwy dobór chemii czyszczącej
Wybór odpowiedniej firmy sprzątającej nie jest łatwy. Rynek wydaje się dobrze nasycony, ale liczba podwykonawców, którzy mogą pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w branży, ubywa.
Amatorzy proponują konkurencyjne lub znacznie niższe ceny obsługi, lecz korzystają ze znacznie mniej zaawansowanego osprzętu, a ich wiedza na temat chemii czyszczącej bywa wyraźnie ograniczona.
Źle dobrane środki chemiczne mogą być powodem, dla których objawy alergiczne wśród pracowników nasilają się – dotyczy to szczególnie osób podatnych na podrażnienia śluzówki. Tanie preparaty czyszczące to realny problem, z którym boryka się wiele polskich firm.
Profesjonalne spreje do czyszczenia mebli, a także antyalergiczne środki do mycia powierzchni użytkowych to bezpieczeństwo dla wszystkich osób przebywających w zakładzie pracy przez przynajmniej kilka godzin. To jeden z powodów, dla których przedsiębiorcy nie powinni kierować się ceną przy wyborze firmy sprzątającej – oceniają specjaliści ESCORT.
Tania chemia, którą dobierze niedoświadczona firma sprzątająca może być powodem występowania:
- podrażnień układu oddechowego,
- zaczerwienienia oczu,
- reakcji obronnych skóry rąk i twarzy,
- świądu oraz wysypki,
a w skrajnych wypadkach także poważniejszych problemów zdrowotnych.
Problem 2: nieregularne sprzątanie biura
Nie tylko tania chemia może być powodem, dla którego pracownicy będą narzekali na nasilające się objawy alergii. Warto zdecydować, aby sprzątanie biura w Warszawie, odbywało się regularnie i w sposób możliwie kompleksowy.
Wiele zanieczyszczeń osadza się nie tylko na półkach mebli, biurkach, fotelach, ale i na sprzętach codziennego użytku, a w tym przede wszystkim na: telefonach stacjonarnych, klawiaturach, myszkach, a także drukarkach.
Problem 3: zaniedbany system klimatyzacyjny
Wśród problemów, które bagatelizuje wielu przedsiębiorców są także systemy klimatyzacyjne. Nieregularne czyszczenie urządzeń schładzających powietrze może być powodem, dla którego latem w sprzęcie osadzają się grzyby oraz pleśń. Zanieczyszczenia organiczne, które trafiają do pomieszczeń użytkowych są jednym z głównych przyczyn występowania problemów układu oddechowego oraz podrażnień oczu.
W skrajnych wypadkach, nieregularnie czyszczona klimatyzacja może być także realnym zagrożeniem dla zdrowia człowieka – namnażające się na filtrach powietrza bakterie mogą powodować nawet zapalenie płuc.
Problem 4: ozon z urządzeń kserujących i drukarek
Wśród problemów z jakimi muszą zmierzyć się przedsiębiorcy są także urządzenia kserujące i drukarki. W wyniku wypełnienia papieru tuszem, do pomieszczenia wydzielany jest ozon, który ze względu na jonizowanie powietrza powoduje podrażnienia oczu.
Za zasadę przyjmuje się, że urządzenia drukujące powinny być oddalone od miejsca pracy o przynajmniej 1,5 do 2 metrów.
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Jak zaplanować pracę dla zastępcy na czas naszego urlopu?
To zrozumiałe, że pracownik, który cały rok sumiennie pracuje, przynajmniej raz do roku potrzebuje dłuższej przerwy i liczy na zasłużony urlop. Zanim jednak rozpoczniemy relaks na wczasach, a praca stanie się
BHP – definicje i podstawowe informacje
Termin “BHP” jest powszechnie znany w polskim społeczeństwie, ale kilka ważnych informacji dotyczących Bezpieczeństwa i Higieny Pracy nie przebiło się do świadomości ludzi. Dla przykładu: nie wszyscy wiedzą, że termin
Co zaproponować pracownikowi: umowę zlecenie czy umowę o dzieło?
Niedoświadczony właściciel małej firmy często prowadzi swoją działalność gospodarczą samodzielnie. W początkowej fazie jest w stanie sam załatwiać wszystkie sprawy i nawet dobrze sobie radzi. Jednak wraz z rozwojem nowego
Pracownik nie ma obowiązku odbierania służbowych SMS-ów i e-maili podczas urlopu
Pracodawca nie powinien wymagać, aby jego podwładny był dostępny podczas urlopu wypoczynkowego. W praktyce wielu pracodawców oczekuje jednak, że pracownik pozostanie w kontakcie telefonicznym czy e-mailowym, a pracownicy z różnych powodów akceptują ten
Nowe zasady podatkowe i pandemia uelastyczniają rynek pracy. Coraz więcej osób staje się GIGerami i pracuje na własny rachunek przy wielu projektach
GIGerzy to osoby, które pracują nad różnymi projektami dla różnych pracodawców, najczęściej z domu lub innego miejsca spoza biura. W 2025 roku będą oni stanowić 15 proc. pracowników w skali całego globu, a
Jak internet pomaga w rekrutacji pracowników?
W dobie rozwoju technologicznego i innowacyjnych rozwiązań internet stał się świetnym narzędziem służącym do wielu celów. Obecnie większość korzysta z sieci, aby porozumiewać się z rodziną lub znajomymi, czytać wiadomości
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post