Przesyłki kurierskie w sklepie internetowym
Usługi kurierskie stanowią jeden z kluczowych elementów działalności w branży e-commerce. Obecnie tradycyjne usługi kurierskie są drugą najpopularniejszą metodą dostawy w sklepach internetowych w Polsce. Większą popularnością cieszy się tylko odbieranie paczek z Paczkomatów®. Jak dowiadujemy się z raportu Gemius za rok 2021, aż 77% ankietowanych klientów sklepów internetowych najczęściej wybiera dostawę do Paczkomatu® InPost, a dokładnie połowa z nich zamawiając towary w sieci decyduje się skorzystać z tradycyjnych usług kurierskich. Tyle samo respondentów deklaruje też, że dostępność usług kurierskich jako metody dostawy zamówienia zachęca ich do robienia zakupów w sklepie internetowym. Obie te metody doręczenia charakteryzują się krótkim czasem dostawy (w przypadku Paczkomatów®, nawet 90% paczek jest dostarczanych następnego dnia po nadaniu) oraz bezproblemowym odbiorem. Cena przesyłki jest przy tym nieco niższe w przypadku Paczkomatów®. Usługi kurierskie są więc formą dostawy, z której sklep internetowy nie może za bardzo zrezygnować, nawet jeśli więcej klientów wybiera dostawę do Paczkomatu®. Jedyną alternatywną formą dostawy na adres odbiorcy są przesyłki pocztowe, ale z nich chętnie korzysta tylko jedna czwarta internautów kupujących w sieci. Należy przy tym podkreślić, że dla wielu ankietowanych klientów e-commerce dostępne formy i koszt wysyłki są istotnym czynnikiem wpływającym na ich decyzje zakupowe. Darmowe dostawy są jednym ze sposobów na zwiększenie liczby klientów, szczególnie jeżeli towarzyszą im darmowe zwroty. Może to być jednak spory wydatek dla sklepu. Tak więc wybierając firmy kurierskie do sklepów online warto zwrócić uwagę na te, które oferują usługi kurierskie w przystępnych cenach. Warto też zauważyć, że klienci najchętniej dokonują zwrotów za pośrednictwem firm kurierskich: około dwóch trzecich z nich najchętniej wybiera tu Paczkomat®, a około czterdziestu procent zwrot za pośrednictwem kuriera (w tzw. systemie door-to-door) lub w sklepie stacjonarnym. Umowa z firmą kurierską na obsługę paczek w sklepie internetowym często oferuje niższe ceny przy większej liczbie przesyłek. Najlepiej byłoby więc powierzyć wszystkie wysyłki i zwroty jednej firmie.
Integrator technologiczny usług kurierskich
Podsumowując, przesyłki kurierskie w sklepie internetowym są niezbędne, ale zwiększenie liczby klientów twojego sklepu internetowego może być trudne bez udostępnienia im dostaw do Paczkomatów® InPostu, a często także możliwości darmowego zwrotu towarów do sklepu internetowego. Te ostatnie są szczególnie ważne w branży odzieżowej i obuwniczej, które (według raportu Gemius 2021) stanowią największe sektory branży e-ommerce. Co więcej, z dużym prawdopodobieństwem można zmniejszyć koszty powierzając całą obsługę paczek jednemu operatorowi, zamiast współpracować z kilkoma firmami kurierskimi. Jest to też mniej kłopotliwe, szczególnie w przypadku mniejszych sklepów internetowych. Dla przykładu, w ofercie abonamentowej InPost właściciel sklepu internetowego wnosi stałą miesięczną opłatę, która w całości przeznaczana jest na zakup usług kurierskich. Im większa kwota abonamentu (a więc i więcej paczek), tym lepsze ceny indywidualnej przesyłki oferuje InPost. Operator daje też klientom sklepów online możliwość nadawania zwrotów do sklepu internetowego w Paczkomatach®. Jak już wspomniano, jest to najpopularniejsza metoda nadawania zwrotów. W związku z tym warto może się przyjrzeć ofercie InPost dla firm.
Dlaczego warto postawić na usługę kurierską InPost?
Ceny dostawy w sklepach internetowych mają znaczący wpływ na ich konkurencyjność, a w ofercie InPost dla firm ceny przesyłek kurierskich zaczynają się od 9,99 zł netto, a ceny wysyłki do Paczkomatu® od 8,91 zł, podobnie jak nadanie przesyłki ze zwrotem przez kupującego w ramach usługi szybkie zwroty realizowanej na koszt sprzedawcy. Oczywiście konkretne ceny zależne są od szczegółów umowy zawartej między operatorem a sklepem internetowym oraz oczywiście od gabarytów paczki: usługi kurierskie są wyceniane zależnie od wagi paczki, a przesyłki do Paczkomatów® są podzielone na trzy gabaryty, wszystkie o maksymalnej wadze 25 kg (co może być korzystne jeśli wysyłamy ciężkie rzeczy). Natomiast jeśli chodzi o indywidualną wycenę, to można o nią poprosić na stronie operatora, a sama oferta jest dość elastyczna i większość sklepów znajdzie wariant odpowiedni do swoich potrzeb. Na co jeszcze można liczyć w przypadku wdrożenia usług kurierskich InPost?
Standardowo przesyłki nadaje się w Paczkomacie®, ale jest też możliwość zamówienia kuriera, który odbierze przesyłki z siedziby sklepu internetowego, co jest płatne tylko przy nadawaniu mniej niż pięciu paczek na raz, co w sklepie internetowym raczej nieczęsto się będzie zdarzać. Zarówno przesyłki kurierskie, jak i do Paczkomatu®, mogą być nadane za pobraniem (zależnie od typu przesyłki nabywca może zapłacić gotówką, kartą płatniczą, BLIKiem i za pomocą aplikacji InPost Mobile. Przesyłki pobraniowe są szczególnie ważne w początkujących sklepach online, które nie mają jeszcze wyrobionej marki, ponieważ internauci traktują ją jako dowód na uczciwość firmy. Z punktu widzenia początkującego sklepu internetowego korzystne jest również samo powiązanie z rozpoznawalną i budzącą zaufanie marką, nie wspominając już o wygodzie klienta korzystającego z usług InPost. Ma na nią wpływ przede wszystkim dostępność flagowego produktu InPost – Paczkomatów® (jest ich już ponad szesnaście tysięcy, więc każdy znajdzie sobie jakiś Paczkomat® w dogodnej lokalizacji), jak również dostęp do innowacyjnej aplikacji mobilnej, która pozwala na o wiele więcej niż tylko śledzenie przesyłki. Można, na przykład, otwierać za jej pomocą skrytki Paczkomatu®, płacić za przesyłki pobraniowe, przedłużać czas oczekiwania paczki w Paczkomacie®, czy przekierować przesyłkę kurierską do Paczkomatu® lub do sąsiadów. Poza standardowymi usługami kurierskimi, InPost ma w ofercie także dostawę przesyłki do określonej godziny następnego dnia (dziesiątej, dwunastej, lub siedemnastej) oraz usługi kuriera lokalnego dostępne w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu oraz w odległości do 30 km od granic tych miast.
Może to Ci się spodoba
Poprawia się sytuacja w segmencie mikro, małych i średnich przedsiębiorstw
Po pogorszeniu nastrojów w sektorze MŚP w I kwartale roku teraz widać ich znaczącą poprawę – wynika z Barometru EFL. Bardziej optymistyczne są prognozy dotyczące sprzedaży produktów i usług. Statystyki GUS pokazują też, że
Polskie firmy coraz częściej padają ofiarą hakerów
Co czwarta polska firma zanotowała naruszenie bezpieczeństwa informatycznego w ostatnim półroczu. Mimo to nadal wielu menadżerów uważa, że cyberbezpieczeństwo to domena obszaru IT, a nie krytyczny czynnik funkcjonowania przedsiębiorstwa. Kluczem do skutecznej
Biznes na obcasach
Jak kobiety radzą sobie w zarządzaniu firmą? Doskonale, zwłaszcza w Polsce. Z raportu Women in business: the path to leadership wynika, że w naszym kraju co trzeci manager to kobieta.
Media potrzebują agencji informacyjnych jako źródła sprawdzonych informacji
Fińska Agencja Informacyjna STT poinformowała niedawno, że po 130 latach kończy wydawanie serwisu informacyjnego w języku szwedzkim i redukuje zatrudnienie ze względów ekonomicznych. Podobnie jak cała branża medialna, agencje informacyjne również stoją
Kiedy warto wziąć kredyt obrotowy?
Młoda, dopiero stawiająca pierwsze kroki na rynku firma często potrzebuje dodatkowych środków na rozwój. Także przedsiębiorstwu z dłuższym stażem może być niezbędny zastrzyk gotówki na sfinansowanie bieżącej działalności czy wdrożenie
Dlaczego AVAST dla firm to dobre rozwiązanie?
Darmowe wersje programów antywirusowych nie gwarantują odpowiedniej ochrony dla firm. Zbyt ograniczone funkcje i brak zabezpieczenia przed zagrożeniami, z którymi spotykają się przedsiębiorstwa, to podstawowy argument za tym, by wybrać
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post