Przyszłość należy do firm potrafiących przetwarzać i wykorzystywać dane
W perspektywie pięciu lat 71 proc. firm planuje inwestować w analizę danych – wynika z badań MicroStrategy. Eksperci podkreślają, że firmy muszą się przekształcić z organizacji, które tylko posiadają dane, w takie, które potrafią je wykorzystywać do podejmowania decyzji biznesowych. Analiza i łączenie danych z rożnych źródeł może przynieść firmom wzrost efektywności, lepsze wyniki finansowe i nowych klientów.
– Inteligentne przedsiębiorstwo to firma, która zbiera wszystkie posiadane przez siebie dane i udostępnia je pracownikom, aby zapewnić im lepszy wgląd i ułatwić podejmowanie decyzji. Każda firma dysponuje dziesiątkami lub setkami systemów, które generują jakieś dane i informacje, i w każdej są menadżerowie, którzy tych danych potrzebują – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Steven Holdridge, Senior Executive Vice President, Worldwide Services w MicroStrategy.
Według McKinsey Global Institute firmy data-driven, czyli napędzane przez dane, mają o dwadzieścia trzy razy większą szansę na pozyskiwanie nowych klientów i sześciokrotnie większą na ich późniejsze zachowanie. Dane i ich analiza są dzisiaj podstawą działania organizacji, stanowiąc bazę przy podejmowaniu decyzji biznesowych.
Jak wynika z raportu Global State of Enterprise Analytics 2018, przygotowanego przez firmę MicroStrategy, 90 proc. ankietowanych analityków oraz profesjonalistów przyznaje, że dane i analityka to podstawa do przeprowadzenia cyfrowej transformacji w firmie. Ich właściwe wykorzystanie pomaga rozwinąć nowe modele biznesowe, zapewnia większą efektywność, a także formułuje na nowo doświadczenia klientów.
– Bez wątpienia big data znajduje się w centrum wszystkiego. Liczba danych mnoży się nie co roku, ale codziennie, każdego miesiąca. Moim zdaniem najważniejszą kwestią dla firmy jest skupienie się na swojej działalności i zrozumienie, jakie cechy wyróżniają firmę na tle konkurencji. Co sprawia, że jest niepowtarzalna i konkurencyjna na rynku? W jaki sposób zebrać dane i informacje, aby stać się konkurencyjnym? – mówi Steven Holdridge.
Jak wynika z badań MicroStrategy, 63 proc. ankietowanych analityków i ekspertów zauważyło, że firma oparta na danych oznacza wzrost produktywności i efektywności. Ponad połowa zwróciła uwagę na możliwość podejmowania szybszych i bardziej trafnych decyzji, a także wskazała uzyskanie lepszych wyników finansowych. Dlatego blisko dwie trzecie decydentów w firmach przyznało, że w ciągu najbliższego roku ich organizacje zamierzają zainwestować więcej środków w inicjatywy analityczne. W perspektywie pięciu lat ten odsetek wynosi już 71 proc.
Z drugiej strony firmy napotykają się na bariery w budowaniu organizacji opartych na danych i analityce. Borykają się z doborem odpowiednich narzędzi, zbudowaniem zespołów i zarządzaniem zasobami tak, aby przetworzyć dostępne dane na informacje biznesowe.
Firma MicroStrategy, działająca w obszarze Business Intelligence, stworzyła „Mapę inteligentnego przedsiębiorstwa”, przedstawiającą wizję oraz najlepsze praktyki procesów, struktur i ról, które są niezbędne na drodze do efektywnego wykorzystania danych w biznesie.
– Dzięki niej dużo łatwiejsze jest określenie, w jakiej sytuacji firma się dziś znajduje, jaki jest jej stopień rozwoju jako inteligentnego przedsiębiorstwa, co należy zrobić, aby połączyć posiadane dane i informacje z użytkownikiem, w jaki sposób obsłużyć dyrektora, który potrzebuje szybkiego dostępu do informacji na smartfonie, czy badacza, który potrzebuje masy zdatnych do analizy informacji o danych. Określiliśmy szereg kroków i technik, które pozwalają to zrobić. Zostały one ustalone na „Mapie inteligentnego przedsiębiorstwa”. Pomagamy firmom zrozumieć ich położenie na mapie, podpowiadamy, w którą stronę mają podążać, aby realizować swoje misje oraz jakie technologie pomogą im w osiągnięciu tego celu – mówi Steven Holdridge.
„Mapa inteligentnego przedsiębiorstwa” to dokument, który pełni funkcję drogowskazu na drodze do wykorzystania i rozumienia danych. Jak podkreśla ekspert, tylko te organizacje, które będą potrafiły uwolnić potencjał drzemiący w danych, osiągną sukces i staną się dominującymi graczami na rynku.
– Mapę można wykorzystać do zrozumienia, do jakiego rodzaju informacji, które ukryły się gdzieś pomiędzy setkami systemów, firma dziś nie ma dostępu oraz do określenia sposobu dotarcia do nich – podpowiada wiceprezes MicroStrategy. – Podczas współpracy z firmami naszym celem jest zebranie wszystkich posiadanych przez nie danych w sensowny sposób, który umożliwia nie tylko wgląd w te informacje, lecz także zrozumienie ich w sposób umożliwiający podjęcie działań. Platforma MicroStrategy łączy wszystkie informacje, w wyniku czego stają się przystępniejsze i łatwiejsze do zrozumienia dla użytkownika biznesowego.
Może to Ci się spodoba
Cena ropy naftowej do końca roku nie powinna być wyższa niż 60 dolarów za baryłkę
Do końca 2017 roku cena za baryłkę ropy naftowej nie powinna przekroczyć 60 dolarów – uważa analityk rynku paliw z e-petrol.pl. Cenę mogłyby podbić niepokoje polityczne lub wręcz działania militarne w krajach eksportujących
Tegoroczne zbiory owoców będą nawet o 30 proc. niższe niż zwykle. To odbije się na cenach
Pogoda w tym roku powoduje poważne starty po stronie producentów owoców – wiosenne przymrozki, susza, obfite opady i powodzie spowodowały, że zbiory owoców będą według wstępnych szacunków nawet o 30 proc. niższe niż
99rent zmienia się na dobre!
99rent – jedna z czołowych firm z branży automotive, odświeża wizerunek marki i wprowadza nową identyfikację wizualną. Zmiana logo jest ukoronowaniem procesów, jakie zaszły w firmie w ostatnich miesiącach, a
Od maja przyszłego roku instytucje publiczne będą powoływać własnych inspektorów ochrony danych osobowych
Za nieco ponad rok wejdą w życie unijne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych. Nowe prawo nałoży szereg wymogów na podmioty, które gromadzą i przetwarzają takie dane. Część z nich będzie zmuszona powołać w swoich
Zmienia się sposób logowania do banków
Od 14 września br. zmieni się sposób autoryzacji transakcji i logowania się do banku. Klient będzie się logował z wykorzystaniem tzw. silnego uwierzytelniania, czyli poza podaniem hasła będzie potrzebna dodatkowa weryfikacja. Tak samo
Allianz Polska chce być w trójce najczęściej wybieranych ubezpieczycieli
Allianz Polska poprzez innowacje technologiczne chce przyciągnąć nowych klientów, przede wszystkim z pokolenia millenialsów. Ubezpieczyciel w nowej strategii zapowiada inwestycje w rozwój cyfrowych kanałów sprzedaży i budowę nowych placówek w mniejszych miastach. Produkty mają być
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post