Rośnie konkurencja na rynku telekomunikacyjnym. Operatorzy rywalizują jakością usług

Rynek telekomunikacyjny staje się coraz bardziej konkurencyjny. Operatorzy kablowi, mobilni, stacjonarni czy satelitarni oferują podobne pakiety. Wyróżnić mogą się jednak jakością usług, ich większą dostępnością i szerszym zasięgiem. Jeden z operatorów, UPC, zapowiada podwojenie zasięgu sieci. W ciągu najbliższych kilku lat na inwestycje przeznaczy kilka miliardów złotych, chce dotrzeć do 6 mln gospodarstw domowych. Operator rozwija też sieć salonów sprzedaży i obsługi.

– Rynek telekomunikacyjny przechodzi obecnie największą dynamikę zmian w historii – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Dakowski, dyrektor sprzedaży, członek zarządu UPC Polska.

Większa jest również konkurencja na rynku. O klienta walczą między sobą nie tylko operatorzy kablowi, lecz także mobilni, stacjonarni czy satelitarni, którzy oferują podobne pakiety produktów. Aby przyciągnąć nowych klientów, trzeba się wyróżnić. Nie tylko ceną.

– Strategia wyróżniania się ceną nie prowadzi do wzrostu wartości firmy. Dlatego trzeba się wyróżniać wartością produktu, jaki oferujemy klientowi –przekonuje Dakowski. – Mamy blisko 1,5 mln klientów w naszej sieci. Analizujemy, jak zmieniają się ich oczekiwania, również u naszych konkurentów, i na podstawie tego budujemy naszą ofertę – tłumaczy.

Jak podkreśla Dakowski, zaufanie klientów można zdobyć poprzez usługi najwyższej jakości. UPC oferuje telewizję ze 170 kanałami, w tym ponad 90 HD, szybki internet (najszybszy według testów portalu SpeedTest) i usługi cyfrowe, jak mobilna telewizja Horizon Go czy dostęp do ok. 9 tys. pozycji w dwóch bibliotekach na żądanie.

– Istotnym elementem naszej strategii jest zwiększenie zasięgu. W Polsce oferujemy nasze usługi w ponad 20 proc. gospodarstw domowych, ale mamy ambicje, by było ich więcej. Dzięki temu jest też możliwość osiągnięcia korzyści skali, żeby więcej inwestować w innowacje, w nowe produkty dla naszych klientów – wskazuje przedstawiciel UPC Polska.

Grupa Liberty Global, której częścią jest UPC, zapowiada miliardowe inwestycje, które w ciągu najbliższych kilku lat przyczynią się do podwojenia zasięgu sieci, w tym w nowych miejscowościach.

– Na polskim rynku telekomunikacyjnym mamy do czynienia z sytuacją, w której różnice między kanałami sprzedaży się zacierają. Klient wybiera usługi po wcześniejszej analizie oferty przez internet albo najpierw odwiedza salony, ogląda produkt, wybiera ofertę, a następnie dokonuje zakupu przez telefon czy na stronie internetowej – tłumaczy Dakowski.

Przedstawiciel UPC zaznacza, że aby być jak najbliżej klienta, operator chce wykorzystać wszystkie dostępne kanały. To też element oferowania klientowi większej wartości. Dodaje, że choć to klient wybiera drogę kontaktu, to trzeba mu dostarczyć wszystkie możliwe kanały na wyciągnięcie ręki. Dlatego UPC rozwija również nowe punkty salonów sprzedaży, które mogą być wyróżnikiem na rynku.

– W ciągu najbliższych dwóch lat uruchomimy 20 nowych salonów. Jest to związane z rozwojem terytorialnym naszych usług. Otwieramy zasięg w nowych miastach, dlatego istotnym elementem jest pojawienie się salonu obsługi i sprzedaży. Inwestujemy w technologię telesprzedaży, obsługi telefonicznej i rozwijamy funkcjonalność strony internetowej. Jeszcze w tym roku pojawi się nowa aplikacja do obsługi na smartfony i tablety – zapowiada Tomasz Dakowski.

Previous Nowe technologie będą mieć kluczowy wpływ na rozwój sektora finansowego
Next Omnichannel commerce – przyszłość handlu detalicznego.

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Jakie korzyści daje terminal płatniczy?

Terminal płatniczy to urządzenie bez którego trudno się dziś obyć przedsiębiorcy. Konsumenci coraz rzadziej noszą przy sobie gotówkę i coraz chętniej korzystają z płatności mobilnych. Jakie korzyści daje instalacja terminala

Wiadomości 0 Comments

Ograniczenie handlu w niedziele szansą dla sklepów internetowych

Polacy powoli przyzwyczajają się do robienia zakupów przed weekendem. Co więcej, w obawie przed zamkniętymi sklepami w niedzielę robią zakupy na zapas. Według danych GUS w marcu sprzedaż detaliczna wzrosła aż o 17,9 proc. względem

Wiadomości 1Comments

Inwestowanie dla początkujących

Osoby zainteresowane inwestowaniem mają wiele możliwości: poza tradycyjną giełdą, mogą zdecydować się na handlowanie walutami na giełdzie Forex. Od czego rozpocząć swoją przygodę z Forex? Niemal każdy zainteresowany handlowaniem walutami

Wiadomości 0 Comments

Zdecydowana większość konsumentów chce kupować przez internet

Cyfrowe technologie mają ogromny wpływ na handel. Prawie połowa konsumentów łączy różne kanały zakupowe, a zdecydowana większość chce mieć możliwość zarezerwowania online produktów i odebrania ich osobiście w sklepie. Taka multikanałowość to

Wiadomości 0 Comments

Cyfryzacja nowym motorem polskiej gospodarki. Do 2025 roku może przynieść dodatkowe 275 mld zł

Dotychczasowe motory wzrostu Polski, takie jak podaż taniej i wykwalifikowanej siły roboczej czy napływ środków z Unii Europejskiej, zaczynają słabnąć. Jest jednak szansa, że nową siłą napędową gospodarki stanie się cyfryzacja, która

Wiadomości 0 Comments

Problemy ze spłatą zadłużenia ma 2 mln Polaków

Ponad 2 mln Polaków nie płaci swoich zobowiązań terminowo. Wielu z nich udaje się uniknąć wpadnięcia w spiralę zadłużenia dzięki kredytowi konsolidacyjnemu. Połączenie kilku kredytów w jeden pozwala bowiem zaoszczędzić miesięcznie nawet kilkadziesiąt procent

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź