Sposoby na zwiększenie sprzedaży
Niezależnie od tego, w jakiej branży działa twoja firma, to naturalne, że dążysz do maksymalizacji zysków. W jaki sposób zwiększać sprzedaż? Jest kilka sprawdzonych sposobów, które warto poznać i wdrożyć.
Każdy przedsiębiorca stoi przed tym samym wyzwaniem – musi być krok przed konkurencją. Dzisiejsze firmy często konkurują między sobą ceną, ale równie ważna jest jakość czy obsługa posprzedażowa. Obniżanie ceny nie zawsze jest dobrym posunięciem, ponieważ w takim przypadku oferowane produkty wyróżniają się wśród innych tylko tym czynnikiem i mogą być postrzegane jako towary niższej jakości. A to najprostsza droga do zamknięcia sobie drogi rozwoju. Alternatywą jest wdrożenie sprawdzonych rozwiązań zwiększających sprzedaż.
Pokaż się od dobrej strony
To rozwiązanie dla przedsiębiorców działających w sieci. Niemal każdy sklep posiada zakładkę z opiniami klientów czy rekomendacjami. Na najpopularniejszych platformach sprzedażowych istnieją systemy ocen. Wdrożenie takiego rozwiązania we własnym sklepie to doskonały pomysł, zwłaszcza że większość kupujących w sieci dokładnie sprawdza sprzedawcę, zanim kliknie przycisk „kup”.
Wprowadzenie systemu ocen pomaga w prowadzeniu biznesu. Budowanie zaufania jest szczególnie ważną płaszczyzną, gdy mowa o sprzedaży na odległość. System ocen lub umożliwienie klientom wypowiedzenia się na temat szybkości realizacji zamówienia, obsługi czy jakości produktu przekłada się na budowanie zaufania i może zwiększać sprzedaż.
Wręczaj kupony rabatowe
Wprowadzenie kuponów rabatowych to rozwiązanie pozwalające na budowanie zainteresowania firmą w dłuższej perspektywie. Aby system ich wręczania klientom się sprawdzał, warto pamiętać o kilku kwestiach. Po pierwsze kupon rabatowy musi być ograniczony czasowo np. klient może skorzystać z niego tylko w ciągu 2 tygodni, licząc od dnia dokonania zakupów.
Liczy się też sposób wręczenia kuponu rabatowego. Wysłanie papierowego wraz z towarem, nie jest dobrym pomysłem. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient zgubi kupon i go nie wykorzysta. Lepszym rozwiązaniem jest wysłanie np. spersonalizowanego rabatu na podany przez kupującego adres mailowy.
Program lojalnościowy
Wśród klientów cieszą się popularnością, gdyż umożliwiają dokonanie tańszych zakupów lub otrzymanie upominków. Programy lojalnościowe, gdyż o nich mowa, to rozwiązanie dla przedsiębiorców koncentrujących się na utrzymaniu dotychczasowych klientów. Oferowanie stałym klientom drobnych upominków, pozwala na wywołanie w nich pozytywnych uczuć związanych z firmą.
Programy lojalnościowe powinny być szczególnie ważne dla przedsiębiorców działających w branży B2B. Oferując usługi innym podmiotom działającym na rynku, trzeba być wyjątkowo czujnym, gdyż konkurencja nie śpi. Skonstruowanie i wdrożenie dobrego programu lojalnościowego nie jest skomplikowanie, nie zabiera też dużo czasu.
Postaw na treści wywołujące emocje
Niezależnie od tego, czy sprzedajesz w sklepie stacjonarnym czy skupiasz się na sprzedaży online, musisz pamiętać o treściach. Dobry opis produktu czy wpadające w ucho hasło reklamowe to elementy, na które klienci zwracają uwagę. Szczególnie ważne, z oczywistych względów, są opisy w sklepach internetowych. Klient nie może dotknąć produktu, ale przez dobry opis masz możliwość przekazania mu najważniejszych informacji, a przez zdjęcia wysokiej jakości, również pokazać go z jak najlepszej strony.
W jaki sposób opisywać produkty? Poza parametrami technicznymi warto zadbać o pokazanie korzyści, jakie niesie ze sobą produkt, również tych nieoczywistych. Oprócz zwykłych cech smartfona, takich jak wykonywanie połączeń i przeglądanie internetu, warto podkreślić jego elegancję, prestiż i najwyższą jakość wykonania. Ważne jest, by przekonać zainteresowaną osobę, że właśnie tego szuka. Uda się, jeżeli opisy będą wywoływały emocje.
Sprzedawaj w zestawach
Doskonałym pomysłem jest łącznie produktów dostępnych w sklepie. Utworzone w ten sposób zestawy można sprzedawać taniej i pozwalają one na jednoczesne sprzedanie większej ilości wyrobów przy jednorazowej transakcji. By zachęcić klienta do zakupu, warto pamiętać np. o ciekawym opakowaniu.
Sprzedawanie produktów w zestawach jest o tyle dobrym rozwiązaniem, że przedsiębiorca ma możliwość połączenia najpopularniejszych wyrobów z cieszącymi się mniejszym zainteresowaniem wśród konsumentów. W praktyce zatem możliwe jest wyczyszczenie półek z produktów mniej popularnych.
Anna Borucka Artykuł został przygotowany we współpracy z kontofirmowe24.pl – serwisem specjalizującym się w finansach dla przedsiębiorców i małych firm. |
Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.
Dziękujemy za wypełnienie formularza!
Może to Ci się spodoba
Organizujesz konferencje i szkolenia? Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o event marketingu
We współczesnym biznesie ogromną rolę odgrywa dbałość o budowanie silnych i trwałych relacji. Narzędziem, które daje do tego doskonałą okazję, jest event marketing. Jak organizować konferencje i szkolenia, wykorzystując cały
Nowe zasady podatkowe i pandemia uelastyczniają rynek pracy. Coraz więcej osób staje się GIGerami i pracuje na własny rachunek przy wielu projektach
GIGerzy to osoby, które pracują nad różnymi projektami dla różnych pracodawców, najczęściej z domu lub innego miejsca spoza biura. W 2025 roku będą oni stanowić 15 proc. pracowników w skali całego globu, a
Powiaty borykają się z konsekwencjami reformy oświaty i problemami szpitali
Zbyt niskie dochody, problemy finansowe szpitali powiatowych i koszty reformy edukacji – to dziś największe bolączki powiatów – ocenia prezes Związku Powiatów Polskich Andrzej Płonka. Jak podkreśla, planowane przez Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Ciężarna pracownica a problemy zdrowotne
Okres ciąży to szczególny czas, kiedy przyszła mama powinna bardziej dbać o zdrowie i nie przemęczać się w pracy. Zdarzają się jednak sezony chorobowe i infekcje są codziennością. Kiedy zatrudniona
Wystąpienia publiczne – jak opanować stres?
Umiejętność publicznego przemawiania jest niezwykle pożądana na rynku pracy. Wystąpienia wiążą się jednak ze stresem, który nie zawsze działa mobilizująco – świadomość tego, że jest się narażonym na ocenę, potrafi
Kreatywność wśród najbardziej pożądanych cech na rynku pracy. Za kilka lat sztuczna inteligencja może to zmienić
Kompetencje miękkie wciąż plasują się w czołówce najbardziej pożądanych cech na rynku pracy, a firmy skarżą się zwłaszcza na niedobór pracowników charakteryzujących się twórczą postawą w myśleniu i działaniu. – Kreatywności możemy się nauczyć
1 Comment
mariusz
08 stycznia, 14:39