System ERP – do czego służy i w jakich firmach się sprawdzi
Dopasowane do potrzeb oprogramowanie informatyczne pomoże zoptymalizować działanie firmy i utrzymać jej wysoką pozycję na rynku. Jednym z rozwiązań, które pod tym względem wypadają świetnie, są systemy ERP. Ich wdrożenie wiąże się z wieloma zaletami, więc decyduje się na nie coraz więcej przedsiębiorców. Czy sprawdzą się w każdej firmie?
ERP jest skrótem od Enterprise Resource Planning, co możemy przetłumaczyć jako planowanie zasobów przedsiębiorstwa. Pierwotnie systemy ERP wykorzystywano do planowania potrzeb materiałowych, ale korzyści, z jakimi się wiązały były na tyle duże, że z czasem rozwiązanie to zaczęto stosować do zarządzania całą firmą. Jak takie oprogramowanie działa?
System ERP – co to jest?
Podstawą funkcjonowania systemu ERP jest gromadzenie informacji z każdego obszaru działalności firmy, a następnie umieszczane w jednej wspólnej bazie danych. Mówiąc inaczej, jest to szereg modułów odpowiadających działom firmy jak księgowość, handel, produkcja, kadry i płace, które korzystają z tej samej bazy informacji. Z konstrukcji tego rozwiązania wynika wiele zalet. Pracownicy poszczególnych komórek w czasie rzeczywistym mają wgląd do informacji, które wprowadzają inne osoby. Przykładowo pracownicy działu sprzedaży są w stanie zweryfikować stany magazynowe towarów, które aktualizuje osoba pracująca w magazynie.
Dlaczego warto zainwestować we wdrożenie systemu ERP?
System ERP usprawnia komunikację i pozwala uniknąć wielu błędów, ale to tylko ułamek jego zalet. Poprzez zautomatyzowanie wielu procesów możliwe jest zmniejszenie kosztów pracy i większa oszczędność czasu. Gromadzenie i łatwe przeglądanie danych poprawia jakość obsługi klienta. Można tworzyć zestawienia i raporty z zastosowaniem wielu zmiennych, także tych, które dotyczą różnych obszarów działalności. Dzięki temu osoby decyzyjne mogą sprawniej podejmować nowe i trafne działania. Lepsza jest też efektywność pracy i wydajność. Wdrożenie rozwiązań informatycznych zwiększa również bezpieczeństwo danych – dostęp do nich mają tylko osoby upoważnione. Ponadto zyskuje się pewność, że żadne dokumenty lub informacje się nie zgubią. Wszystko będzie zawsze uporządkowane. Ważne, że systemy ERP można integrować z wieloma narzędziami, z których być może już korzystamy.
W jakich firmach ERP to dobra propozycja?
Zastosowanie systemów ERP jest bardzo szerokie i korzystają z nich przedstawiciele niemal wszystkich branż. Zarządzanie jest ważne w każdej instytucji, a moduły można dostosować do swojej działalności. Z oprogramowania korzystają firmy zajmujące się produkcją, handlem, transportem, e-commerce. Korzystają z tego także biura rachunkowe i wiele innych. Na system ERP możemy się zdecydować niezależnie od tego, czy poszukujemy czegoś, co pomoże w zarządzaniu małą, średnią czy dużą firmą. Przed wdrożeniem zawsze wykonuje się analizę potrzeb, aby system maksymalnie odpowiadał potrzebom przedsiębiorstwa. Celem jest zoptymalizowanie wszystkich procesów, lepsze zarządzanie, a w efekcie poprawa jakości pracy i umocnienie pozycji firmy na rynku.
Może to Ci się spodoba
Czym charakteryzuje się reklama?
Czym charakteryzuje się reklama? Reklama to jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej każdej firmy. Może ona pomóc Twojej marce dotrzeć do klientów, którzy kupią od Ciebie produkt, a dzięki temu,
Do 2020 roku 3/4 średnich i dużych firm będzie korzystać z zaawansowanej analityki
Za trzy lata 75 proc. średnich i dużych firm będzie stosować zaawansowane systemy analityczne – wynika z raportu Gartnera. To konieczne do skutecznego rozwoju przedsiębiorstwa – przekonuje Michał Grabarz, dyrektor sprzedaży Accenture
Sztuczna inteligencja i wirtualna rzeczywistość kluczowe w strategiach firm
Dzięki nowym technologiom firmy w coraz większym stopniu mają wpływ na codzienne życie ludzi. Sztuczna inteligencja oraz wirtualna i rozszerzona rzeczywistość będą mieć największy wpływ na klientów – prognozuje Accenture w Polsce. Nowe technologie
Kwiaty – sposób na biznes
Imieniny, urodziny, walentynki, dzień kobiet, dzień matki… – w ciągu roku dni, w których Polacy udają się do kwiaciarni po bukiet świeżych kwiatów jest całkiem sporo. Uważamy, że podarowanie kwiatów
Media społecznościowe rozwijają ofertę dla reklamodawców
Reklamodawcy mają coraz więcej narzędzi w media społecznościowych. Snapchat wprowadził we wrześniu nowy format, który bazuje na technologii rozszerzonej rzeczywistości. Nowy typ reklamy – kanwa – pojawił się także w Instagram Stories.
Rośnie ryzyko cyberataków na małe i średnie firmy
Już ponad 5 mln osób w Polsce korzysta z bankowości mobilnej. Rosnąca popularność tego typu usług powoduje, że coraz częściej stają się one celem cyberprzestępców. Na ich celowniku znajdują się najczęściej transakcje
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post