Twoja firma rośnie? Czas na zmiany – korzyści ze współpracy z Partnerem Salesforce

Twoja firma rośnie? Czas na zmiany – korzyści ze współpracy z Partnerem Salesforce

Salesforce to platforma CRM, dzięki której Twój biznes może działać sprawniej i szybciej. Z jej pomocą zautomatyzujesz biznesowe procesy sprzedażowe i obsługi klienta na wszystkich etapach.

Jednak przy wyborze oprogramowania dla firmy, zawsze pojawiają się dwa pytania:

  • Czy ten program podąży za rozwojem mojego biznesu? Czy będzie dopasowany do mojej rosnącej skali?
  • Czy będę w stanie dopasować go do swoich indywidualnych oczekiwań?

W przypadku większości dostępnych na rynku rozwiązań – również wśród CRMów – odpowiedź jest negatywna. Co za tym idzie, nie możemy zdecydować się na dany program.

Z Salesforce jest inaczej, a to wszystko dzięki sklepowi z aplikacjami oraz Partnerom Salesforce, czyli firmom, które pomogą Ci dostosować ten CRM do potrzeb własnego biznesu. Ogromnie istotne w podążaniu za rozwojem Twojego biznesu jest też to, że z Salesforce otrzymujesz trzy bezpłatne aktualizacje rocznie. Salesforce zapewnia je w ramach opłaty licencyjnej, każdy klient może dzięki temu być zawsze na czasie.

Na tym właśnie polega zadanie Partnera – ma pomóc Ci w diagnozie potrzeb oraz zaproponować odpowiednie rozwiązania. Skala zależy od Twojej obecnej sytuacji i wymagań.

W niektórych przypadkach będzie to czysto informatyczna robota – na przykład wystarczy dobudowanie funkcji, których akurat Twoja firma potrzebuje, a Salesforce jej nie udostępnia ani w systemie, ani w sklepie z aplikacjami.

Praca z Partnerem może być jednak na dużo wyższym poziomie zaawansowania i dotykać nie tyle kwestii wykonawczych, ile wprost strategii. Partner pomoże Ci na przykład zdiagnozować problemy w pracy z klientami, a następnie zaproponuje, jak zoptymalizować procesy biznesowe. Dopiero finalnym etapem będzie przełożenie tych wszystkich zmian na nową strukturę Twojego Salesforce, czyli odpowiednie dopasowanie platformy.

Po co Partner Salesforce dużej firmie?

Aż 97 firm z listy największych amerykańskich przedsiębiorstw Fortune 100 korzysta z oprogramowania Salesforce.

Dzięki umowie z Partnerem Salesforce duże firmy znacznie przyspieszą proces identyfikacji i rozwiązywania problemów. Przede wszystkim jednak Partner Salesforce zapozna się ze strukturą Twojego biznesu. Jeśli będzie taka potrzeba, zaprojektuje dopasowaną do niego architekturę oprogramowania CRM, a także wdroży logikę całego systemu.

Te pomysły wykorzystano we współpracy z jednym ze znanych portali aukcyjnych. Jego wzrost wymagał ewoluowania w kierunku platformy e-commerce, a to powodowało nowe wyzwania w pracy Działu Reklamy. Dzięki uruchomieniu Salesforce Sales Cloud wdrożono m.in. logikę formułowania i procesu sprzedaży powierzchni reklamowych, ich wycen, wizualizacji, kalkulatorów, akceptacji.

Inny projekt dla tego samego portalu dotyczył pracy Działu Sprzedaży i targetowania kluczowych klientów. Problemy rozwiązano przez wdrożenie produkt Salesforce Sales Cloud wraz z stworzonymi “na miarę” narzędziami do zarządzania bonusami retro. Poprawiono dzięki temu komunikację ze sprzedawcami oraz zautomatyzowano zbieranie, agregację i analizę wyników sprzedaży.

Po co Partner Salesforce małej firmie?

Systemy CRM już dawno przestały być dedykowane jedynie dużym korporacjom. Wiele rozwiązań kierowanych jest obecnie także do małych i średnich biznesów. Początkujący przedsiębiorcy decydują się na skorzystanie z CRMu coraz częściej, by bezproblemowo rozwiązać kwestię zarządzania relacjami z klientami.

Zaletą Salesforce jest to, że małe i średnie przedsiębiorstwa mogą efektywnie korzystać z tych samych funkcji, co największe, światowe korporacje. Salesforce w Coca Coli działa tak samo, jak w 10 osobowej firmie z Polski.

Partner Salesforce może pomóc dostosować CRM również pod potrzeby mniejszego zespołu. Przede wszystkim jednak zadba o płynność procesów i szybkość wdrożenia. Zadba, aby przesiadka na nowy program w żadnym stopniu nie zakłóciła obecnej pracy zespołu.

Po co tracić czas na samodzielne opracowywanie procedur i dobieranie rozwiązań, skoro ktoś może zrobić to za Ciebie? Szczególnie na rynku małych i średnich przedsiębiorstw, gdzie elastyczność i szybkość działania to jedne z najważniejszych przewag konkurencyjnych.

Dobrym przykładem jest współpraca z firmą posiadającą kilkadziesiąt salonów fryzjerskich w Polsce. Postanowiono uprościć skomplikowaną architekturę systemową do obsługi e-mail i SMS. Idealnym wyborem był Salesforce Marketing Cloud, który pokrył oba kanały i zmniejszył dzięki temu liczbę integracji. Wykorzystano narzędzia Salesforce do poprawy komunikacji marketingowej i transakcyjnej z klientami.

W mniejszej firmie, dostarczającej sprzęt drukujący wraz z mediami, wdrożono Salesforce Sales Cloud na potrzeby wsparcia zespołu sprzedażowego. Kilkunastu zatrudnionych tam handlowców pracowało praktycznie bez kontroli nad aktywnościami, wykazując się niską jakością pracy i danych. Wraz z wdrożeniem Salesforce wprowadzono jasny i spójny proces sprzedażowy. Handlowcy otrzymali narzędzie, które pomaga w codziennej pracy i pozwala na podejmowanie właściwych decyzji Zarząd posiada sposoby na efektywniejsze raportowanie, a przez to zwiększenie kontroli nad działaniami firmy.

Dlaczego warto rozwijać akurat Salesforce?

Teoretycznie do każdego oprogramowania można dopisać dowolną funkcję, o ile tylko pozwala na to zaplecze techniczne. To prawda, natomiast nie jest to najwygodniejsze rozwiązanie. Wszystko rozbija się o czas i koszty potrzebne na wdrożenie.

Tworzenie aplikacji przy użyciu Platformy Salesforce jest kilka razy szybsze niż programowanie od zera. To pozwala wdrożyć niezbędne zmiany w perspektywie tygodni, a nie miesięcy czy lat. To znacząca przewaga.

Craftware – Partner Salesforce

Jako kreatorzy technologii w Craftware tworzymy oprogramowanie dostosowujące Salesforce do potrzeb biznesów o różnej skali.

Nasze wdrożenia cieszą się tak dobrymi opiniami, że pozwoliły nam zostać Platynowym Partnerem Salesforce. Oznacza to między innymi, że dzięki zdobytemu doświadczeniu (ponad 300 projektów Salesforce) i ciągłemu rozwojowi (ponad 100 certyfikatów Salesforce) możemy przeprowadzić wdrożenie zarówno samego oprogramowania podstawowego, jak i stworzyć dedykowane aplikacje rozszerzające funkcjonalności Salesforce. Wszystko to oczywiście dopasowane do idei i potrzeb Twojego biznesu

Podsumowanie

Bez względu na wielkość firmy, korzystanie z systemu CRM i wsparcia Partnera Salesforce, który dostosuje oprogramowanie do Twojego biznesu, znacznie podniesie efektywność marketingu,  sprzedaży i obsługi klienta.

Wiemy dokładnie, co dzięki Salesforce zyskały firmy, które nam zaufały. Za tysiącami stworzonych aplikacji przekładających się na bezpośrednie wyniki stoją twarde dane (pochodzące z raportów wysyłanych przez klientów Salesforce –  SF Customer Relationship Survey z lat 2014-2016, badanie na grupie powyżej 10.500 klientów oraz The ROI of Building Apps on Salesforce, IDC, lipiec 2016):

  • 70% średni wzrost ROI,
  • 25% średni wzrost sprzedaży,
  • 25% średni wzrost ROI z marketingu,
  • 478% ROI 5-letnie firm używających Platformy Salesforce do rozwoju aplikacji.

W samym sklepie AppExchange z aplikacjami dedykowanymi Salesforce, dokonano już 5 milionów instalacji. Korzysta z tego rozwiązania obecnie ponad 100 tysięcy firm. Liczby te świetnie obrazują, jak bardzo opłacalna jest automatyzacja procesów sprzedażowych w biznesie.

W ciągu najbliższych czterech lat przychód firm opierających swoje działania na Salesforce ma osiągnąć ponad $859 miliardów przychodu (https://www.salesforce.com/blog/2017/10/salesforce-economy-idc-study-2022.html). Co więcej, dzięki usprawnieniom i automatyzacji powtarzalnych zadań pracowników, te same firmy utworzą ponad trzy miliony nowych miejsc pracy.

Potrzebujesz wsparcia w zakresie dostosowania Salesforce do swoich potrzeb? A może po prostu chcesz poznać jego możliwości? Skontaktuj się z Craftware!

 

Artykuł sponsorowany.

Previous Syntetyczne oleje silnikowe najchętniej wybierane przez polskich kierowców
Next Duże marki w ogniu krytyki w mediach społecznościowych

Może to Ci się spodoba

Organizer na biurko – porządek i terminowość

Organizacja pracy jest niezwykle ważna w wielu zawodach. Trzeba się jej zresztą uczyć o wiele wcześniej – jeszcze w szkole. Każdy uczeń przecież także musi mieć rozplanowane kiedy wykona jakie

Aniołowie biznesu coraz aktywniejsi. Z ich wsparcia skorzystała już co trzecia młoda, innowacyjna firma

33 proc. start-upów pozyskało kapitał na rozwój od anioła biznesu – krajowego lub zagranicznego – wynika z raportu fundacji Startup Poland. Ta forma finansowania staje się w Polsce coraz popularniejsza, bo w poprzedniej

Przesyłki kurierskie w sklepie internetowym

Usługi kurierskie stanowią jeden z kluczowych elementów działalności w branży e-commerce. Obecnie tradycyjne usługi kurierskie są drugą najpopularniejszą metodą dostawy w sklepach internetowych w Polsce. Większą popularnością cieszy się tylko

Hakerzy coraz częściej wykorzystują informacje zbierane przez pliki cookies

Coraz więcej firm pada ofiarą oprogramowania ransomware wymuszającego okupy. Majowy atak WannaCry dotknął 200 tys. systemów w 150 krajach. Wirus Petya odpowiadał za czerwcowe awarie systemów komputerowych na całym świecie. Do

Dlaczego warto założyć sklep zoologiczny?

Ludzie kochali zwierzęta, kochają i będą kochać – to prawda stara jak świat, która się nie zmieni. Nic więc dziwnego, że właśnie na tym sektorze gospodarki wielu producentów i inwestorów

2/3 firm obawia się cyberzagrożeń

Liczba ataków hakerskich na firmy w ciągu ostatnich pięciu lat podwoiła się. Do 2022 roku będą one kosztować biznes w sumie ponad 8 bln dol. – prognozują eksperci Marsh w tegorocznym raporcie Global

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to skomentuj post

Zostaw odpowiedź