Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?

Coraz częściej zwracamy uwagę na to, co jemy. Świadczy o tym ilość programów, książek i blogów poświęconych wyłącznie tematyce kulinarnej. Jednak samodzielne przygotowywanie posiłków w domu to nie jedyna alternatywa. Ponad 30% Polaków zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Dlaczego wybierają właśnie to rozwiązanie?

Polacy nie mają czasu na gotowanie – przyznaje tak 36% z nas. Tyle samo (37%) zamawia gotowe dania, gdy ma chęć na kulinarne odkrycia, a 25% osób zamawiających jedzenie w Internecie jest po prostu zmęczonych i dlatego sięga po wygodne rozwiązania oferowane przez popularne serwisy.

Usługi tego typu rozwijają się w błyskawicznym tempie. Według danych Takeaway.com Group – lidera rynku europejskiego, właściciela serwisu Pyszne.pl – w okresie od 2010 do 2015 roku rynek zamówień gotowych dań online wzrósł ponad 20-krotnie. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększy swoją wartość jeszcze 5-krotnie*. W 2014 roku liczba zamówień wynosiła 3 miliony miesięcznie, a grupa Takeaway.com, operująca łącznie w 10 krajach, zanotowała 60-procentowy wzrost. W Polsce obserwujemy wyjątkowo dynamiczny rozwój rynku. Pyszne.pl osiągnęło w poprzednim roku wzrost przekraczający 150%. Serwisowi przybyło 135% nowych klientów. W chwili obecnej użytkownicy mogą korzystać z oferty ponad 4.000 restauracji w całym kraju, a do końca roku przybędzie ich dodatkowy tysiąc.

Ale myliłyby się ten, kto tłumaczyłby wyniki osiągane przez Pyszne.pl w oparciu o kaprysy wielkomiejskich singli. Otóż serwis operuje tak samo w wielkich miastach, co kilkutysięcznych ośrodkach. Trzon jego klienteli stanowią pary – 39%, oraz trzyosobowe rodziny/lokatorzy – 22%. Singli jest jedyne 10%. Najwięcej zamówień dotyczy klientów w wieku 24-35 lat. Jesteśmy tu europejscy w pełnym wymiarze, a nawet przewyższamy Niemców – tylko 20% z nich zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Raz w miesiącu robi to 25% Belgów, 2-3 razy – 17%. Generalnie, europejskie społeczeństwa sięgają po e-jedzenie świadome wygody, prostej metody płatności – online bądź gotówką. W Holandii za 62% zamówień płaci się online, w Polsce – 58%*. Nikt już nie zgłasza wątpliwości co do świeżości zamawianych potraw, bo żaden restaurator nie może dziś zaryzykować obniżenia jakości usług, na czym korzystają klienci w całej Europie i u nas także.

Pyszne.pl wykorzystuje szansę, jaką daje przejście Polaków do społeczeństwa cyfrowego, nawet w tak odległych jakby się wydawało zjawiskach jak bycie online i a’la table – twierdzi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl – Oczywiście
w restauracyjnym biznesie najważniejszy jest smak. I tak pozostanie na zawsze. Ale liczby mówią same za siebie. Rynek e-food w Polsce ocenia się na 200 mln PLN i w ciągu 2-3 lat wartość ta podwoi się”. 

Jesień sprzyja leniuchowaniu, także w kuchni. Często nie mamy nawet ochoty wychodzić, a wtedy dobrym kompanem będą serwisy, dzięki którym jedzenie możemy zamówić online i posmakować potraw kuchni włoskiej, tajskiej, indyjskiej…  Badania wskazują, że aż 75% z nas podejmuje decyzję o wyborze dania dopiero po wejściu do sieci.

_________

*Dane: Raport na podstawie badań GFK Polonia „Z Internetu na stół. Pyszne.pl 2015” oraz dane grupy e-food Takeaway.com

Previous Zmiana dostawcy energii – dobra, ale właściwie dla kogo?
Next Każdy pracownik jest PR-owcem, czyli największe grzechy komunikacji wewnętrznej

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

W Europie w 2020 roku co czwarte euro ma być wydawane online

Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości. Tylko co czwarta firma korzysta z e-commerce, blisko 60 proc. nie używa mediów społecznościowych, a tylko 9 proc. oferuje cyfrowe usługi. To jednak będzie

Wiadomości 0 Comments

Rośnie popularność wypożyczalni aut na minuty. BP uruchamia takie wypożyczalnie na swoich stacjach

W Polsce przybywa wypożyczalni samochodów na minuty – po ulicach dziewięciu miast jeździ już blisko dwa tys. takich aut, ale ich liczba rośnie z każdym miesiącem. Podobnie jak liczba użytkowników, która

Wiadomości 1Comments

Firmy ubezpieczają się już nie tylko od zalania i powodzi

Rośnie zapotrzebowanie na ubezpieczenia majątkowe ze strony małych i średnich przedsiębiorstw. Standardowe polisy obejmują takie ryzyka jak powódź, ogień czy zalanie. Coraz częściej firmy sięgają jednak po wariant all risk, który

Wiadomości 1Comments

Zdobądź klientów na dłużej!

Każdy właściciel firmy handlowej doskonale wie o tym, że nie sztuką jest sprzedać coś jeden raz ale znacznie trudniejszym zadaniem jest sprawienie, by klient do nas wracał. Budowa lojalności klientów

Wiadomości 0 Comments

Dzięki dywersyfikacji dostaw gazu zwiększa się bezpieczeństwo energetyczne Polski

Dywersyfikacja dostaw gazu ziemnego do Polski pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo energetyczne kraju. Zwiększył się import dostaw gazu z Zachodu, przez Gazociąg Jamalski. Tylko przez punkt Mallnow Rewers można rocznie sprowadzić ponad 5 mld

Wiadomości 0 Comments

Salon samochodowy, warsztat, tor quadowy – szerokie zastosowanie hal stalowych

Konstrukcje stalowe znane są z tego, że powstają szybko. Niewiele się jednak mówi o ich uniwersalnym zastosowaniu, dzięki któremu hale ze stali mogą znaleźć swoje miejsce w bardzo różnych biznesach.

10 komentarzy

  1. agent
    30 listopada, 15:33 Reply
    Nie powiedziałbym, że Polacy zamawiają jedzenie online. Ja mimo wszystko wolę, jak ugotuję sobie sam.
  2. inek
    08 grudnia, 15:43 Reply
    Jestem tradycjonalistą i również wolę, jak ktoś, albo sam sobie ugotuję. Jest to o wiele wygodniejsze i tańsze rozwiązanie.
  3. krys
    15 grudnia, 19:18 Reply
    Nie mam pojęcia skąd takie statystyki, aczkolwiek nie wszyscy zamawiają przez internet. Większa frajda jest coś samemu ugotować.
  4. ao
    17 grudnia, 20:12 Reply
    Nie dziwię się, że dzisiaj jest tak dużo osób otyłych. Niestety zamawianie gotowego jedzenia tylko temu sprzyja.
  5. kamilek
    19 grudnia, 14:48 Reply
    Dlaczego zamawiamy jedzenie przez internet? Tylko dlatego, że ludzie są coraz bardziej wygodni i nie chce się im nic ugotować.
  6. basia
    05 stycznia, 18:18 Reply
    Nie chciałoby mi się zamawiać jedzenia przez internet. O wiele lepiej jest gotować samemu - większa frajda.
  7. mania
    16 stycznia, 12:22 Reply
    Właśnie dlatego, że zamawiamy jedzenie przez internet na świecie jest coraz więcej otyłości. Gotujmy sami, a będzie lepiej.
  8. asicca
    29 stycznia, 15:17 Reply
    Dokładnie. A gotowanie samemu czy nawet we dwójkę ma jakiś sens i jest samą przyjemnością tak na prawdę.
  9. arnold
    02 lutego, 08:25 Reply
    Ja nie zamawiam i nie lubię bawić się w takie coś. Jak w domu coś przygotuję to wiem z czego to i jak przygotowane.
  10. ewelina
    01 października, 14:10 Reply
    Bardzo lubię gotować i cenię sobie samodzielnie przygotowane jedzenie, ale niestety jestem zapracowana tak jak reszta Polaków. Zamawiając jedzenie można oszczędzić bardzo dużo czasu i bądźmy szczerzy - sprzątania. Jeśli ma się zaufaną restaurację itp to jest to mega wygodna opcja. Osobiście zamawiam z Margaret Catering we Wrocławiu i jeszcze nigdy nie zdarzyło się, bym była niezadowolona. Jeśli mogę zjeść coś pysznego bez wysiłku to nie widzę w tym problemu.

Zostaw odpowiedź