Z Internetu na stół. Dlaczego zamawiamy jedzenie online?
Coraz częściej zwracamy uwagę na to, co jemy. Świadczy o tym ilość programów, książek i blogów poświęconych wyłącznie tematyce kulinarnej. Jednak samodzielne przygotowywanie posiłków w domu to nie jedyna alternatywa. Ponad 30% Polaków zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Dlaczego wybierają właśnie to rozwiązanie?
Polacy nie mają czasu na gotowanie – przyznaje tak 36% z nas. Tyle samo (37%) zamawia gotowe dania, gdy ma chęć na kulinarne odkrycia, a 25% osób zamawiających jedzenie w Internecie jest po prostu zmęczonych i dlatego sięga po wygodne rozwiązania oferowane przez popularne serwisy.
Usługi tego typu rozwijają się w błyskawicznym tempie. Według danych Takeaway.com Group – lidera rynku europejskiego, właściciela serwisu Pyszne.pl – w okresie od 2010 do 2015 roku rynek zamówień gotowych dań online wzrósł ponad 20-krotnie. Przewiduje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat zwiększy swoją wartość jeszcze 5-krotnie*. W 2014 roku liczba zamówień wynosiła 3 miliony miesięcznie, a grupa Takeaway.com, operująca łącznie w 10 krajach, zanotowała 60-procentowy wzrost. W Polsce obserwujemy wyjątkowo dynamiczny rozwój rynku. Pyszne.pl osiągnęło w poprzednim roku wzrost przekraczający 150%. Serwisowi przybyło 135% nowych klientów. W chwili obecnej użytkownicy mogą korzystać z oferty ponad 4.000 restauracji w całym kraju, a do końca roku przybędzie ich dodatkowy tysiąc.
Ale myliłyby się ten, kto tłumaczyłby wyniki osiągane przez Pyszne.pl w oparciu o kaprysy wielkomiejskich singli. Otóż serwis operuje tak samo w wielkich miastach, co kilkutysięcznych ośrodkach. Trzon jego klienteli stanowią pary – 39%, oraz trzyosobowe rodziny/lokatorzy – 22%. Singli jest jedyne 10%. Najwięcej zamówień dotyczy klientów w wieku 24-35 lat. Jesteśmy tu europejscy w pełnym wymiarze, a nawet przewyższamy Niemców – tylko 20% z nich zamawia jedzenie przez Internet 2-3 razy w miesiącu. Raz w miesiącu robi to 25% Belgów, 2-3 razy – 17%. Generalnie, europejskie społeczeństwa sięgają po e-jedzenie świadome wygody, prostej metody płatności – online bądź gotówką. W Holandii za 62% zamówień płaci się online, w Polsce – 58%*. Nikt już nie zgłasza wątpliwości co do świeżości zamawianych potraw, bo żaden restaurator nie może dziś zaryzykować obniżenia jakości usług, na czym korzystają klienci w całej Europie i u nas także.
„Pyszne.pl wykorzystuje szansę, jaką daje przejście Polaków do społeczeństwa cyfrowego, nawet w tak odległych jakby się wydawało zjawiskach jak bycie online i a’la table – twierdzi Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl – Oczywiście
w restauracyjnym biznesie najważniejszy jest smak. I tak pozostanie na zawsze. Ale liczby mówią same za siebie. Rynek e-food w Polsce ocenia się na 200 mln PLN i w ciągu 2-3 lat wartość ta podwoi się”.
Jesień sprzyja leniuchowaniu, także w kuchni. Często nie mamy nawet ochoty wychodzić, a wtedy dobrym kompanem będą serwisy, dzięki którym jedzenie możemy zamówić online i posmakować potraw kuchni włoskiej, tajskiej, indyjskiej… Badania wskazują, że aż 75% z nas podejmuje decyzję o wyborze dania dopiero po wejściu do sieci.
_________
*Dane: Raport na podstawie badań GFK Polonia „Z Internetu na stół. Pyszne.pl 2015” oraz dane grupy e-food Takeaway.com
Może to Ci się spodoba
W Europie w 2020 roku co czwarte euro ma być wydawane online
Małe i średnie przedsiębiorstwa w niewielkim stopniu wykorzystują cyfrowe możliwości. Tylko co czwarta firma korzysta z e-commerce, blisko 60 proc. nie używa mediów społecznościowych, a tylko 9 proc. oferuje cyfrowe usługi. To jednak będzie
Rośnie popularność wypożyczalni aut na minuty. BP uruchamia takie wypożyczalnie na swoich stacjach
W Polsce przybywa wypożyczalni samochodów na minuty – po ulicach dziewięciu miast jeździ już blisko dwa tys. takich aut, ale ich liczba rośnie z każdym miesiącem. Podobnie jak liczba użytkowników, która
Firmy ubezpieczają się już nie tylko od zalania i powodzi
Rośnie zapotrzebowanie na ubezpieczenia majątkowe ze strony małych i średnich przedsiębiorstw. Standardowe polisy obejmują takie ryzyka jak powódź, ogień czy zalanie. Coraz częściej firmy sięgają jednak po wariant all risk, który
Zdobądź klientów na dłużej!
Każdy właściciel firmy handlowej doskonale wie o tym, że nie sztuką jest sprzedać coś jeden raz ale znacznie trudniejszym zadaniem jest sprawienie, by klient do nas wracał. Budowa lojalności klientów
Dzięki dywersyfikacji dostaw gazu zwiększa się bezpieczeństwo energetyczne Polski
Dywersyfikacja dostaw gazu ziemnego do Polski pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo energetyczne kraju. Zwiększył się import dostaw gazu z Zachodu, przez Gazociąg Jamalski. Tylko przez punkt Mallnow Rewers można rocznie sprowadzić ponad 5 mld
Salon samochodowy, warsztat, tor quadowy – szerokie zastosowanie hal stalowych
Konstrukcje stalowe znane są z tego, że powstają szybko. Niewiele się jednak mówi o ich uniwersalnym zastosowaniu, dzięki któremu hale ze stali mogą znaleźć swoje miejsce w bardzo różnych biznesach.
10 komentarzy
agent
30 listopada, 15:33inek
08 grudnia, 15:43krys
15 grudnia, 19:18ao
17 grudnia, 20:12kamilek
19 grudnia, 14:48basia
05 stycznia, 18:18mania
16 stycznia, 12:22asicca
29 stycznia, 15:17arnold
02 lutego, 08:25ewelina
01 października, 14:10