Jak zadbać o stronę firmową? Lista rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu firmowej strony

Jak zadbać o stronę firmową? Lista rzeczy, na które warto zwrócić uwagę przy pozycjonowaniu firmowej strony

Posiadanie firmowej strony jest już podstawowym elementem prowadzenia biznesu. Należy jednak pamiętać, że firmowa strona www nie jest tylko dodatkiem i czymś co trzeba mieć, żeby nie zostać w tyle za konkurencją. Dane GUS wskazują, że w ubiegłym roku własną stronę internetową posiadało 67% przedsiębiorstw. Według tych badań, strony internetowe służą przede wszystkim do prezentacji cenników, katalogów wyrobów czy prezentacji usług. Jak zatem zadbać o swoją stronę internetową, żeby dostarczała niezbędnych informacji, była przyjazna dla użytkowników i osiągała wysokie pozycje w rankingu Google?

  1. Wygląd strony, design i struktura

Wygląd strony to rzecz, o której decyduje się na początku. Nie należy jednak bać się zmian. Im dłużej nasza strona będzie funkcjonowała, tym więcej informacji zdobędziemy o naszych użytkownikach. Zmiany mogą być wywołane właśnie przez zachowania internautów, ale także być uzależnione od działalności i celów firmy. Jeżeli w trakcie funkcjonowania strony zdecydujemy się na jej przebudowę, dobrze jest zrobić to sprawnie, a nowa strona powinna charakteryzować się prostotą, przejrzystością, ale przede wszystkim użytecznością. Dobrze jest również mieć stronę spójną z całym kodem wizualnym marki. Gotowe szablony są prostym sposobem na stworzenie strony, ale nie wyróżnią nas raczej od konkurencji. Dobrze by było, żeby estetyka strony korespondowała z przedmiotem działalności firmy.

  1. Adres url

Od ustalenia adresu url zaczyna się funkcjonowanie strony firmowej. To jaka będzie forma adresu url powinno zależeć zarówno od użytkowników, jak i robotów wyszukiwarki. Adresy powinny być łatwe do zapamiętania i łatwe do wpisania, dobrze wyglądać wizualnie, a także być zgodne ze strukturą strony. Dobry adres url pozwoli na prawidłowe zaindeksowanie witryny i w konsekwencji ułatwi jej wyszukiwanie w Google przez użytkowników.

  1. Treści publikowane na firmowej stronie

Treści na stronie powinny być atrakcyjne, ale też dostarczać użytkownikom poszukiwanych przez nich informacji. Przede wszystkim dobrze jest rozdzielić treści na stronie na odpowiednie zakładki. Należy przy tym pamiętać, żeby nie powtarzać treści, nie umieszczać tych samych informacji. Jeżeli na stronie publikuje się dłuższe treści, warto zadbać o komfort czytania. Nie powinny być zbyt długie, a dodatkowym atutem na pewno będą pogrubienia czy umieszczenie grafik lub filmów.

  1. Interakcja z użytkownikami

Dobrze jest zadbać o interakcję z użytkownikami. Dodawanie tzw. call for action pozwoli zatrzymać użytkowników na Twojej stronie. Musisz jednak pamiętać, że odsyłanie do innych treści w obrębie strony powinno być powiązane z treścią od których odsyłasz. Innym rodzajem CTA jest zaproszenie do newslettera, prośba o wypełnienie formularza kontaktowego czy np. zachęcenie do odwiedzenia mediów społecznościowych firmy. Przy dodawaniu CTA należy jednak pamiętać o zachowaniu umiaru, żeby nie odstraszyć użytkowników swojej strony zbytnią natarczywością.

  1. Sprawdź statystyki firmowej strony internetowej

Czy strona internetowa jest skuteczna, jakie są zachowania użytkowników, jak można poprawić użyteczność i funkcjonalność strony? Na te pytania można znaleźć odpowiedź dzięki analizie statystyk. Narzędziem, które dostarczy Ci niezbędnych informacji jest Google Analytics. Pozwoli on na uzyskanie informacji o tym kto odwiedza stronę, ile czasu na niej spędza, które treści są najbardziej interesujące, skąd dotarł do oferty i w którym momencie zrezygnował z odwiedzin. Uzyskane informacje są cennym źródłem zarówno dla właściciela strony, jak i specjalistów seo, którzy mogą sprawdzić skuteczność swoich działań.

  1. Określ cel swojej strony

Korzystając z usług profesjonalnej agencji SEO można by przypuszczać, że jedynym celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w Google. Jednak czy faktycznie to powinno być priorytetem? Pamiętajmy, że działania SEO mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży czy zwiększenia zysków, co może być głównym celem sklepu internetowego. Wysoka pozycja w Google jest więc mile widziana, ale nie powinna być celem samym w sobie.

  1. Dostosuj stronę do urządzeń mobilnych

Przeglądanie stron na urządzeniach mobilnych nikogo już nie dziwi. Jeżeli nie chcesz stracić użytkowników należy dostosować swoją stronę do urządzeń mobilnych. Pierwszym sposobem jest responsywna strona internetowa, która dostosowuje się do urządzeń mobilnych. Treści i wygląd strony nie różnią się wtedy od jej wersji desktopowej – mają ten sam adres url i kod html. Drugą opcją jest mobilna strona internetowa, która może różnić się wyglądem od swojej standardowej wersji. W przypadku zdecydowania się na mobilną wersję strony, dobrze jest zadbać o jej wygląd i optymalizację, tak żeby była czytelna zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google.

  1. Standardy od Google

Google wprowadza algorytmy, które analizują strony internetowe i na tej podstawie ustalają ich miejsce w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony pod kątem aktualnych wymogów Google to standard. Doprowadzenie strony do wyświetlania się wysoko w wynikach wyszukiwania przyczyni się do odwiedzin większej liczby potencjalnych klientów, co przełoży się na wyniki sprzedaży.

  1. Zadbaj o promocję strony

Kiedy zadbamy już o jakość treści na naszej stronie internetowej, warto poświęcić czas na ich promocję. Dzięki odpowiedniemu promowaniu treści możemy wybić się na tle konkurencji, a także dotrzeć do nowych odbiorców. Dbanie o pozycjonowanie strony może być bazą jej promocji. Należy przy tym pamiętać, że treści muszą być z jednej strony przyjazne dla użytkowników, z drugiej dla wyszukiwarek. Dlatego umieszczanie słów kluczowych, odpowiednie opisy meta są ważne dla tego procesu. Oczywiście wsparciem będzie również promocja w social media. Promocja przez te kanały nie jest czymś skomplikowanym, jednak należy dobrze przemyśleć jak poprowadzić kampanię. Dzisiaj mediów społecznościowych jest wiele, różnią się od siebie możliwościami promocji, a także charakterem i społecznością którą skupiają. Warto uwzględnić te czynniki, a przygotowana kampania nie powinna wyrwać się spod naszej kontroli.

EACTIVE

Previous Polska branża lotnicza w czołówce pod względem innowacyjności
Next W 2019 roku rewolucja w rozliczaniu leasingu

Może to Ci się spodoba

Grupowe ubezpieczenie na życie – jakie są korzyści dla firmy? O zaletach takiego rozwiązania

Grupowe ubezpieczenie na życie zostało opracowane z myślą o przedsiębiorcach i pracownikach, aby w wygodny sposób mogli zadbać o bezpieczeństwo i ochronę życia – swojego i najbliższej rodziny, a także

Czy warto wyposażyć firmę w auto klasy premium?

Samochody osobowe z segmentu premium, pomimo wysokiej ceny ich zakupu, cieszą się sporym zainteresowaniem firm, a zwłaszcza dużych korporacji. Na ich zakup decydują się także najlepiej zarabiające osoby prywatne. Nabycie

Polski sektor gier komputerowych rośnie o 10 proc. rocznie

Polska to eldorado dla twórców gier komputerowych – ocenia Paweł Leskowicz, dyrektor zarządzający Tate Multimedia. Szacuje się, że krajowy rynek gamingowy wart jest ok. 1,8 mld zł, a gry produkuje ok.

INCENTIVE Travel, czyli jak zjednać sobie przychylność kluczowych kontrahentów?

Prowadzisz firmę, tworzysz swój biznes, rozwijasz markę. Zapraszasz do współpracy kolejnych klientów, większych i mniejszych. Niektórzy zostają, inni odchodzą. Wśród nich są także tacy, na których wyjątkowo Ci zależy, z

Start-up CARE-ER

Co oferuje Państwa firma? CARE-ER powstał dla osób, które poważnie myślą o karierze i rozwoju. Łączymy ze sobą niezbędne inicjatywy, wydarzenia, ludzi i możliwości. Na rynku brakowało kompleksowej informacji o

Firmy szukają sposobów na ograniczenie wydatków i zwiększenie mobilności swoich pracowników

Tylko około 30 proc. pracowników w firmach ma do dyspozycji samochód służbowy. Pozostali muszą używać aut prywatnych lub transportu publicznego. Dlatego firma może zdecydować się na car-sharing, czyli usługę współdzielenia samochodu.

1 Comment

  1. Strony www
    01 sierpnia, 20:20 Reply
    Od pewnego czasu nie ma już znaczenia domena w SEO. Najbardziej brane pod uwagę są wiek domeny, treść na stronie oraz jakość linków.

Zostaw odpowiedź