Zdobądź klientów na dłużej!

Zdobądź klientów na dłużej!

Każdy właściciel firmy handlowej doskonale wie o tym, że nie sztuką jest sprzedać coś jeden raz ale znacznie trudniejszym zadaniem jest sprawienie, by klient do nas wracał. Budowa lojalności klientów do marki nie jest łatwa, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy wybór produktów i usług w niemal każdej branży jest ogromny. Krótko mówiąc, o klienta musisz walczyć wszelkimi dostępnymi sposobami. W tej dziedzinie, wszystkie chwyty są dozwolone, bo konkurencja nie śpi!

Business woman with smartphone accessing social media

Nagrody kluczem do sukcesu

Któż z nas nie lubi otrzymywać prezentów? Taka już jest natura ludzka – od najmłodszych lat wyczekujemy najróżniejszych okazji, by tylko otrzymać jakiś prezent lub nawet drobny upominek. I choć wiele osób zżyma się na ten stan rzeczy twierdząc, że jest to wynik sztucznie napędzanego popytu, który kierują szukające zysków firmy, to taki już jest stan rzeczy i raczej go nie zmienimy. Zresztą, rozejrzyjcie się wokół siebie. Wszędzie pełno jest reklam, które w zamian za zakup produktu X umożliwiają otrzymanie prezentu, w postaci towaru Y. Stosuje to każda branża, od spożywczej, farmaceutycznej, aż po handel samochodami używanymi. Wspominamy o tym ostatnim, bowiem swego czasu ogromnym hitem była propozycja jednego z komisów samochodowych we wschodniej Polsce, którego właściciel, w zamian za zakup auta w tymże punkcie proponował klientom darmowe wakacje.

 

Buduj lojalność Klientów

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz i kim są odbiorcy Twojej oferty, programy motywacyjne mogą zdziałać cuda. Tego rodzaju akcje to doskonały sposób na to, by zachęcić Twoich klientów do zakupów właśnie u Ciebie. Nie musisz już konkurować tylko i wyłącznie ceną – istnieje bowiem ogromna szansa, że klient zachęcony programami lojalnościowymi wróci właśnie do Twojej firmy, nawet jeśli oferta będzie nieco droższa. Działanie tego rodzaju programów jest bardzo proste – za każde zakupy, klienci otrzymują określoną ilość punktów, które następnie mogą wymienić na konkretne nagrody. Im więcej pieniędzy wydadzą, tym więcej punktów znajdzie się na ich koncie. W programach lojalnościowych dla firm liczy się także długość relacji pomiędzy sprzedawcą a kupującym, co dodatkowo motywuje Twoich partnerów handlowych do wydawania pieniędzy właśnie u Ciebie. Co by nie mówić, świadomość tego, że można otrzymać jakieś konkretne nagrody jest czynnikiem motywującym do zakupów.

Growing company

Czego pragną klienci?

Obserwując zachowania swoich klientów i wybierane przez nich nagrody z programu lojalnościowego, możesz poznać ich rzeczywiste potrzeby. W przyszłości może pozwolić Ci to nawet na zmianę modelu biznesowego, polegającą na rozszerzeniu Twojej oferty o najpopularniejsze pozycje. To oczywiście daleko posunięte propozycje, lecz obserwacja klientów za pomocą programu lojalnościowego dostarcza mnóstwo informacji. Ponadto, użycie takiego programu to sposób na częste przypominanie klientom o sobie. Zyskujesz bowiem pretekst do wysyłania klientom newsletterów czy innych materiałów marketingowych, tym samym wpływając na ich pamięć o Twojej ofercie.

Jeśli poszukujesz informacji w zakresie finansowania przedsiębiorstw lub obniżenia kosztów prowadzonej działalności gospodarczej to napisz. Postaramy się skutecznie doradzić i zaproponować najlepsze rozwiązanie.



* Wymagane

Dziękujemy za wypełnienie formularza!

Previous Bliżej do bram kariery
Next Niezawodne serwery HP

Może to Ci się spodoba

Wiadomości 0 Comments

Bezpieczeństwo ważne przy wyborze banku

Polska przoduje w Europie pod względem popularności płatności zbliżeniowych i mobilnych. Dynamicznie rośnie także liczba użytkowników bankujących przez smartfony – ich liczba przekroczyła 8 mln. Klienci banków oczekują, że aplikacje do obsługi finansów

Wiadomości 0 Comments

Wymiana prawa jazdy? Sprawdź, kiedy musisz to zrobić. Poradnik dla kierowców

Prawo jazdy to jedno z najbardziej przydatnych uprawnień – zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nie każdy pamięta jednak o tym, że co jakiś czas należy je wymienić. Kogo

Wiadomości 0 Comments

Program „Rodzina 500 plus” na celowniku cyberprzestępców

Start rządowego programu „Rodzina 500 plus” spowodował nasilenie ataków phishingowych, czyli prób wyłudzenia ważnych danych przez łudząco podobne do oryginalnych strony internetowe. Z danych CERT Orange Polska wynika, że między styczniem

Wiadomości 0 Comments

Ceny mieszkań stoją w miejscu

Sytuacja na rynku mieszkaniowym od 2014 roku zdecydowanie się poprawia – jest większy popyt na mieszkania, a deweloperzy, nadążając za rynkiem, nie wyprzedzają go, co powoduje równowagę między dostępną ofertą a

Wiadomości 0 Comments

Jak troszczyć się o tapicerkę skórzaną w samochodzie?

Samochody ze skórzaną tapicerką są postrzegane jako bardziej prestiżowe, jeśli jednak czynimy takie założenie, niemal natychmiast musimy dodać, że konieczne jest uwzględnienie tego, że jest to skóra zadbana. Warto więc

Wiadomości 0 Comments

Frank najtańszy od trzech lat

Szwajcarska waluta jest najtańsza od trzech lat. Stosunkowo niski kurs franka do złotego może zachęcać osoby mające kredyty mieszkaniowe w tej walucie do przewalutowania ich na rodzimą walutę i zdjęcie sobie z barków

1 Comment

  1. milena
    05 lutego, 15:01 Reply
    Mało kto niestety wie, że o klientów należy dbać, żeby móc utrzymywać relację. Trzeba na prawdę wiedzieć jak to się robi.

Zostaw odpowiedź