Zezwolenie na zatrudnienie dla cudzoziemca
Każdy obcokrajowiec, który przyjeżdża do Polski w celach zarobkowych musi posiadać aktualne zezwolenie na pracę. Wydawaniem tego typu dokumentów zajmuje się wojewoda i praktycznie zawsze mają charakter czasowy.
Dokumenty uprawniające do legalnego zatrudnienia zwykle tracą ważność po trzech latach od wystawienia. Jednakże mogą być nieustannie aktualizowane i wyznaczany zostaje nowy termin ważności.
Wojewoda ma wiele możliwości na wydanie zezwolenia. Wszystko zależy od jednostkowej sytuacji, każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualny, a zezwolenie wydawane zgodnie z zapotrzebowaniem i możliwościami.
Jak wyżej wspomniano, standardowe zezwolenie wydaje się na trzy lata. Jednakże przedstawiciel zagranicznego przedsiębiorstwa może uzyskać pozwolenie nawet na pięć lat. Innym przykładem może być wydanie zezwolenia na czas wykonywania obowiązków służbowych, tzn. pracodawca wysyła podwładnego do innego kraju, aby wykonał konkretne zadanie. Wówczas zezwolenie ważne jest na okres wykonywania obowiązków zawodowych.
Jeśli natomiast obcokrajowiec chce podjąć pracę samodzielnie musi określić stanowisko swojej pracy, zakres działania oraz branżę i orientacyjną wysokość wynagrodzenia. Na tej podstawie wojewoda dopasowuje zezwolenie.
Justyna Błahut
www.biznesgazeta.pl
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to skomentuj post